"Se.. Se jolle.. Se on tyttö"

"Jaa.. Niin mikä?"

"Se! Se on tyttö, jolle mä juttelin!"

"Jaa.. Sittenhän sä valehtelit, sanoit että se on poika"

"En sanonut. Sanoin että se on kiva tyyppi, en kiva poika. Sellaisia on vain saduissa. Mutt se on tosi kiva, opiskeleen sairaanhoitajaks, haaveilee poliisinammatista."

"Jaa.."

Kiinnostuksen saattoi kuunnella äänestäsi. "Babe, I am listening you..". Niinkuin aina, joka kerta kun minulla on jotain kerrottavaa. Niinkuin aina, kun se josta olen kiinnostunut sattuu olemaan joku muu kuin miespuolinen tai joku lipstick-lesbian. Kukaan muu ei kelpaa sinun kuunteluraitaasi, kaikki pitää kertoa siitä mitä sinä haluat kuulla. Se on aika hauskaa, ettet kuuntele. Yleensähän sinä imet minulta tietoa elämästäni, että voit sitten kääntää sen minua vastaan. Viimeksikin. Oli sitä vaikea kääntää läpäksi.. En sitä itse häpeä, mutta ajattelin että se toinen osapuoli ei välttämättä oikein tykkäis jos juttu jotenkin ihmeellisesti lähtisi kiertämään.

"Heli ja Niina on ollut yhdessä"

"Hahah.."

"On ne. Ne on lesboja"

"Paska juttu, kukaan ei usko sua. *naurua*"

Jos en osaisi näytellä, elämästäni ei tulisi tässä perheessä yhtään mitään. Aina joku olisi aiheuttamassa minulle vaikeuksia kertomalla yksityisiä asioita yleisinä uutisina (yleensä vieläpä ystävällisesti vieraiden kuullen). Siihenkin tottuu, ettei kukaan osaa pitää salaisuuksia. Kaverit kertoo asioitani äideillensä tai muille kavereillensa. Pikkusiskoni bestiksellensä ja äiti työkavereillensa. Ainoa johon voi luottaa on silloin oma itsensä, ellei eläimiä lasketa. Tosin oon kamppaillu itsenikin kanssa niin kauan, etten tiedä voinko siihenkään enää uskoa ja luottaa että minä en petä itseäni.

Tinni on symppis. Se raottaa varovasti mun arpeutuneita kohtia ja pyytää avautumaan. Ja sitten minä kerron, kerron ne asiat uudelleen. Hipelöin itsekkin arpia, ne näyttävät niin kauniilta. Niina sanoi aina, että arvet ovat rumia, mutta minä uskallan väittää vastaan. Tinni ei sano mitään. Sen mesekuvake tuijottaa Jennin ilmeellä, jolle aina kiherrän hermostuneesti. Tinni.. Siinä vasta hieno ihminen, hieno nainen. Ja se vieläpä sanoi minua nätiksi.